Beste Leden,


We hadden jullie beloofd om met duidelijkheid te komen wat er met het abonnement gebeurt nu onze clubs tijdelijk gesloten zijn.

We hebben jouw incasso per direct stopgezet

Tot we open gaan, stoppen we de incassering van het abonnementsgeld. We beginnen pas met incasseren als we weer open zijn.

We pauzeren je lidmaatschap vanaf sluiting

Zolang onze clubs gesloten zijn, pauzeren we de contracten van alle leden. De einddatum van het abonnement wordt hierdoor met eenzelfde periode opgeschoven. Het geld dat je al betaald hebt voor de periode dat we nu dicht zijn, zetten we apart als je persoonlijke tegoed. We bieden je graag 2 mogelijkheden om je persoonlijke tegoed op te nemen:

1. We verrekenen je persoonlijke tegoed het eerste halfjaar na opening van onze clubs maandelijks met je betalingen.
2. Indien je hier geen gebruik van wilt maken, kun je ook kiezen om aan het einde van je contract je persoonlijke tegoed te gebruiken om gratis bij ons te sporten.

Jullie clubmanager neemt binnenkort contact met je op om te horen wat je het liefste wil. We hopen zo samen met jullie sterker uit deze moeilijke tijden te komen.
In de tussentijd willen we jullie zo goed mogelijk helpen om gezond en fit te blijven. Tijdens de sluiting van de clubs steunen we jullie door het bieden van online oplossingen. Zo geven we dagelijks super energieke live groepslessen via onze Facebook en Instagram-pagina, staat er iedere dag een #woonkamerworkout online en vind je in de 'Mijn Profiel-omgeving' en in de MyWellness App steeds meer digitale workouts, geschikt voor ieder niveau.

Heb je een vraag over onze compensatie of maatregelen omtrent het Coronavirus, kijk dan of je vraag hieronder staat. Door op onderstaande vragen te klikken spring je direct naar het antwoord toe.


Staat jouw vraag er niet bij?

Onze medewerkers van de ledenadministratie staan telefonisch voor je klaar via (085) 3015100.

Antwoord op je vraag

Q: Zijn de clubs open?
A: Nee, al onze clubs zijn vanaf zondag 15 maart 2020 om 17:00 uur gesloten tot het weer veilig is om de clubs te openen. Deze maatregel volgt de aanwijzingen van de Nederlandse overheid. Zolang onze clubs gesloten zijn, pauzeren we de contracten van alle leden. De einddatum van je abonnement wordt hierdoor met eenzelfde periode opgeschoven. Tot we open gaan, zetten we ook de incassering van je abonnementsgeld stop; we beginnen weer met incasseren als we open zijn. Het geld dat je al betaald hebt voor de periode dat we nu dicht zijn, zetten we apart als je persoonlijke tegoed. We willen je graag 2 mogelijkheden bieden om je persoonlijke tegoed op te nemen:

  1. We verrekenen je persoonlijke tegoed het eerste half jaar na opening van onze clubs maandelijks met je betalingen.
  2. Als je hier geen gebruik van wilt maken, kun je ook kiezen om aan het einde van je contract je persoonlijke tegoed te gebruiken om gratis bij ons te sporten.

Jouw clubmanager neemt binnenkort contact met je op om te horen wat je het liefste wil. We hopen zo samen met jou sterker uit deze moeilijke tijden te komen.

Q: Hoe lang blijven de SportCity-clubs gesloten?
A: We zullen onze leden per email informeren over eventuele wijzigingen die op basis van de maatregelen van de overheid plaatsvinden.

Q: Ik wil graag thuis trainen om fit te blijven? Hoe doe ik dat?
A: Heel verstandig! In de tussentijd willen we je zo goed mogelijk helpen om gezond en fit te blijven. Tijdens de sluiting van de clubs steunen we je door het bieden van online oplossingen. Zo geven we dagelijks super energieke live groepslessen via onze Facebook en Instagram-pagina, staat er iedere dag een #woonkamerworkout online en vind je in de 'Mijn Profiel-omgeving' en in de MyWellness App steeds meer digitale workouts, geschikt voor ieder niveau.

Q: Wordt er compensatie gegeven na sluiting van de clubs?
A: Zolang onze clubs gesloten zijn, pauzeren we de contracten van alle leden. De einddatum van je abonnement wordt hierdoor met eenzelfde periode opgeschoven. Tot we open gaan, zetten we ook de incassering van je abonnementsgeld stop; we beginnen weer met incasseren als we open zijn. Het geld dat je al betaald hebt voor de periode dat we nu dicht zijn, zetten we apart als je persoonlijke tegoed. We willen je graag 2 mogelijkheden bieden om je persoonlijke tegoed op te nemen:

  1. We verrekenen je persoonlijke tegoed het eerste half jaar na opening van onze clubs maandelijks met je betalingen.
  2. Als je hier geen gebruik van wilt maken, kun je ook kiezen om aan het einde van je contract je persoonlijke tegoed te gebruiken om gratis bij ons te sporten.

Jouw clubmanager neemt binnenkort contact met je op om te horen wat je het liefste wil. We hopen zo samen met jou sterker uit deze moeilijke tijden te komen.

Q: Worden mijn gekozen add-ons ook gecompenseerd?
A: Jazeker. Ook voor eventuele add-ons geldt dat deze worden gepauzeerd zolang onze clubs gesloten zijn.

Q: Jullie hebben afgelopen week een automatische incasso gedaan, terwijl de clubs dicht waren?
A: SportCity is zich bewust van dit ongemak. Het geld dat je al betaald hebt voor de periode dat we nu dicht zijn, zetten we apart als je persoonlijke tegoed. We willen je graag 2 mogelijkheden bieden om je persoonlijke tegoed op te nemen:

  1. We verrekenen je persoonlijke tegoed het eerste half jaar na opening van onze clubs maandelijks met je betalingen.
  2. Als je hier geen gebruik van wilt maken, kun je ook kiezen om aan het einde van je contract je persoonlijke tegoed te gebruiken om gratis bij ons te sporten.


Jouw clubmanager neemt binnenkort contact met je op om te horen wat je het liefste wil. We hopen zo samen met jou sterker uit deze moeilijke tijden te komen.

Q: Kan ik mijn abonnement wijzigen vanwege het Coronavirus?
A: Voor wijzigingen aan je lidmaatschap zijn dezelfde voorwaarden als gebruikelijk van toepassing. Je lidmaatschap blijft gewoon geldig, inclusief de mogelijkheid om thuis te trainen via ‘Mijn Profiel-omgeving’,onze nieuwe app en ander instructiemateriaal via onze website en social media.

Q: Ik wil gewoon opzeggen, kan dit direct of pas aan het einde van mijn lidmaatschap?
A: Allereerst vinden we het jammer om te horen dat je je abonnement wil opzeggen. De huidige situatie is volgens onze Algemene Voorwaarden geen geldige reden om je abonnement per direct op te zeggen. Uiteraard doen we er alles aan om je als lid te behouden. Zolang onze clubs gesloten zijn, pauzeren we de contracten van alle leden. De einddatum van je abonnement wordt hierdoor met eenzelfde periode opgeschoven. Tot we open gaan, zetten we ook de incassering van je abonnementsgeld stop; we beginnen weer met incasseren als we open zijn. Het geld dat je al betaald hebt voor de periode dat we nu dicht zijn, zetten we apart als je persoonlijke tegoed op te nemen:

  1. We verrekenen je persoonlijke tegoed het eerste half jaar na opening van onze clubs maandelijks met je betalingen.
  2. Als je hier geen gebruik van wilt maken, kun je ook kiezen om aan het einde van je contract je persoonlijke tegoed te gebruiken om gratis bij ons te sporten.


Jouw clubmanager neemt binnenkort contact met je op om te horen wat je het liefste wil. We hopen zo samen met jou sterker uit deze moeilijke tijden te komen.

Q: Is SportCity telefonisch of per mail bereikbaar?
A: SportCity hanteert dezelfde openingstijden als gewoonlijk. Dat wil zeggen dat onze medewerkers doordeweeks bereikbaar zijn van 09:00 tot 17:00 uur. Echter, vanwege de drukte kan het voorkomen dat het iets langer duurt voordat je een reactie krijgt.

Q: Kan ik nog wel lid worden van SportCity?
A: Hoewel de SportCity-clubs tijdelijk gesloten zijn, kan je je wel inschrijven via onze website. Je lidmaatschap zal ingaan op het moment dat onze clubs weer open gaan.We verwelkomen je graag, in de tussentijd wensen we je veel plezier met onze thuisvideo’s.

Q: Kan ik nog wel een dagpas aanvragen van SportCity?
A: Het blijft gewoon mogelijk om een dagpas van SportCity via onze website aan te vragen. De dagpas behoudt z’n geldigheidsduur van 7 dagen na opening van onze clubs, zodat je vanaf het moment dat de clubs weer open zijn de mogelijkheid hebt om te ontdekken of SportCity bij je past.

Q: Ik betaal per kwartaal/jaar, hoe wordt er bij mij gecompenseerd?
A: Zolang onze clubs gesloten zijn, pauzeren we de contracten van alle leden. De einddatum van je abonnement wordt hierdoor met eenzelfde periode opgeschoven zonder dat je hiervoor moet betalen.

Q: Ik heb mij onlangs ingeschreven en had recht op ‘…’ weken gratis sporten, heb ik hier na opening nog recht op?
A: Welkom bij de club! Natuurlijk blijf je recht houden op deze gratis weken. Zodra wij weer open gaan deze in. In de tussentijd willen we je zo goed mogelijk helpen om gezond en fit te blijven. Tijdens de sluiting van de clubs steunen we je door het bieden van online oplossingen. Zo geven we dagelijks super energieke live groepslessen via onze Facebook en Instagram-pagina, staat er iedere dag een #woonkamerworkout en een #fitforkids workout online en vind je in de 'MyWelness app' steeds meer digitale workouts, geschikt voor ieder niveau.

Q: Tof wat jullie doen SportCity, maar jullie heb het ook zwaar en daarom wil ik gewoon doorbetalen. Hoe doe ik dat?
A: Dat zouden we geweldig vinden! Je kan je club helpen via deze pagina. Je kan ons altijd bellen op (085) 3015100 en dan regelen we het direct. We zijn je hier heel dankbaar voor!