Veelgestelde vragen

Let op: onze clubs zijn gesloten t/m dinsdag 9 februari 2021

We weten dat sporten al een tijdje anders is dan je gewend bent. De verlengde lockdown zorgt ervoor dat onze clubs helaas nog even niet open mogen.
Misschien heb je vragen rondom de huidige maatregelen? Onze klantenservice staat uiteraard klaar om deze te beantwoorden. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk antwoord hebt op een mogelijke vraag, hebben we hieronder alvast de veelgestelde vragen verzameld. 

Wil je deze eerst bekijken? Hopelijk is jouw vraag daarna direct beantwoord. Bij deze vragen we je vriendelijk om deze eerst te bekijken, hopelijk ben je dan voorzien van het antwoord. Zo niet, neem dan gerust contact met onze klantenservice op. Dank voor je begrip en medewerking!

Verlengde lockdown

Naar aanleiding van de persconferentie van dinsdag 12 januari is er door het kabinet besloten alle sportscholen gesloten te houden t/m 9 februari 2021. Blijf in de tussentijd wel sportief! Check de SportCity-app voor oefeningen die je thuis of buiten kunt doen, met of zonder materialen. Iets anders weten? Klik op de rubrieken hieronder en spring direct naar de vraag en het antwoord.


PS Wil je altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws, tips & trucs en fijnste deals? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en check geregeld onze blogpagina. 

Clubs

A. Zijn de clubs geopend?
Naar aanleiding van de persconferentie van dinsdag 12 januari 2021 is er door het kabinet besloten alle sportscholen gesloten te houden t/m 9 februari 2021. Gedurende deze periode bieden we je oplossingen die jou in staat stellen toch te blijven sporten. Bekijk de SportCity-app voor workouts en online lessen die je thuis kunt doen, met of zonder materialen.

B. Ik heb geen sportattributen thuis, kan ik materialen uit de club lenen in de tijd dat de clubs gesloten zijn? 
Het is niet mogelijk om tijdelijk materialen uit de clubs te lenen. Helaas ook niet in ruil voor borg. 

Online aanbod

A. Wat bieden jullie in de tussentijd aan zodat ik in beweging kan blijven?
We vinden het ontzettend belangrijk dat iedereen actief bezig blijft gedurende onze tijdelijke sluiting, daarom blijven we ons aanbod aan online groepslessen uitbreiden. Deze lessen zijn gemakkelijk te boeken in de SportCity-app. Ook bieden we online coaching aan. Dat zijn sessies in groepsverband of 1-op-1, waarin je zaken als voeding, spieropbouw, tips en trucs, trainingen, materialen en nog veel meer kunt bespreken met het SportCity team.

B. Hoe werkt zo'n online groepsles of coachingsessie?
De online groepslessen en coachingsessies vinden online plaats via Zoom. Zowel de groepslessen als coachingsessies dienen via de SportCity-app te worden geboekt.

C. Hoe boek ik een online groepsles?
Je reserveert een online groepsles via de SportCity-app. Het gaat als volgt:

  • Open de app;
  • Ga naar ‘Boeken’;
  • Kies een van de SportCity clubs;
  • Selecteer de groepsles waar jouw hart sneller van gaat kloppen;
  • En… go!

 

D. Hoe boek ik een online coaching sessie?
Je reserveert een online coaching via de SportCity-app. Het gaat als volgt:

  • Open de app;
  • Ga naar ‘Boeken’;
  • Kies je eigen SportCity club;
  • Selecteer de online coaching sessie waar jij behoefte aan hebt;
  • En… go!

 

E. Wat gebeurt er als ik een online groepsles of coaching sessie heb geboekt?
Wanneer je een online groepsles of coachingsessie hebt geselecteerd bij een SportCity-club naar keuze, gaat het als volgt: 

  • Wacht op de Zoom-uitnodiging die je van ons per mail krijgt*; 
  • Sluit aan bij de online groepsles of coachingsessie door de link uit onze e-mail te volgen;
  • Aan de slag!

*Let op: we sturen de Zoom-uitnodiging tussen 5 en 15 minuten voor aanvang van de online groepsles of coachingsessie. 

F. Kan ik een onbeperkt aantal online groepslessen of coachingsessies boeken?
Je kunt 3 online groepslessen en 3 online coachingsessies tegelijk reserveringen. Zodra je een sessie of les hebt afgerond kun je direct een nieuwe boeken.

Abonnementen

A. Wat als ik me nu inschrijf, gaat mijn contract dan direct in? Of gaat het abonnement in per openingsdatum?
Als je je nu inschrijft gaat je lidmaatschap in vanaf de dag dat we de clubs weer mogen openen. Geplande openingsdatum: 10 februari 2021.

B. Hoe zit het precies met het 8 weken ‘Klaar voor Sport’ abonnement?
Het aantal dagen of weken dat je nog over had van je abonnement op 15 december 2020, de dag van sluiting, houd je tegoed. We verlengen de einddatum van je abonnement namelijk met eenzelfde periode. Daar hoef jij niets voor te doen! Zo kun je alsnog gebruikmaken van je volledige 8-weken abonnement zodra onze clubs weer open mogen.

C. Klopt het dat er ondanks de lockdown mijn abonnementskosten geïncasseerd blijven worden?
Je hebt betaald voor de periode tijdens de lockdown waarin je niet in de club kunt sporten. Om je tegemoet te komen in de weken dat je niet fysiek in je club kunt sporten, bieden we je de mogelijkheid om compensatie aan te vragen. Klik op deze link om je gegevens voor de compensatieregeling in te vullen. Wij zorgen er dan voor dat deze weken ‘toegang tot de club’ worden toegevoegd aan het einde van je abonnement. De link is geldig t/m 31 januari 2021.

Let op! Als je al compensatie hebt aangevraagd via de link en het formulier hebt ingevuld op onze website, dan hoef je nu niets te doen. Wij voegen de extra weken dan automatisch voor je toe aan het einde van je abonnement.

Opzeggen/herroepen

A. Gaat mijn wettelijke herroepingstermijn op pauze totdat jullie weer open zijn?
Dit loopt door zoals gebruikelijk. De wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen loopt vanaf de dag dat je lid werd. Dit wettelijk recht kan dus niet op pauze worden gezet.

Compensatie

A. Wat wordt er aangeboden als compensatie voor de tijdelijke sluiting van de clubs?
Om je tegemoet te komen in de weken dat je niet fysiek in je club kunt sporten, bieden we je de mogelijkheid om compensatie aan te vragen. Klik op deze link om je gegevens voor de compensatieregeling in te vullen. Wij zorgen er dan voor dat deze weken ‘toegang tot de club’ worden toegevoegd aan het einde van je abonnement. De link is geldig t/m 31 januari 2021.

Let op! Als je al compensatie hebt aangevraagd via de link en het formulier hebt ingevuld op onze website, dan hoef je nu niets te doen. Wij voegen de extra weken dan automatisch voor je toe aan het einde van je abonnement.

B. Geldt het inhalen van de 8 weken ook voor de add-ons?
Zeker! Deze gelden ook voor de add-ons. Dat is immers inbegrepen bij je abonnement.

C. Kan ik in de periode van sluiting gewoon opzeggen?
Je kan te allen tijde je abonnement opzeggen. Let op: hier geldt de vooraf afgesproken opzegtermijn. Er zijn verschillende mogelijkheden afhankelijk van je contract:
Opzeggen: Je kunt opzeggen per einddatum van je contract, altijd met een maand opzegtermijn. Wil je meer informatie over het opzeggen van je abonnement? Check dan deze link

D. Tot wanneer kan ik compensatie aanvragen voor de tijdelijke sluiting van de clubs?
Je hebt tot en met 31 januari 2021 de mogelijkheid om het formulier in te vullen.

E. Wanneer gaat de compensatie in?
Als je compensatie hebt aangevraagd worden de 8 weken na opzegging van je contract toegevoegd en gaan de periode in nadat het contract is beëindigd. Let op: houd rekening met een maand opzegtermijn.

F.  Krijg ik een bevestiging met een datum tot wanneer ik kan sporten als ik compensatie heb aangevraagd?
Nee, we versturen geen aparte bevestigingsmail. Houd zelf goed in de gaten wanneer de einddatum van je contract is. Let op: de 8 weken compensatieperiode start op de einddatum van je contract en stopt automatisch.

G. Ik heb me onlangs ingeschreven en heb nog recht op een aantal gratis weken. Krijg ik deze na opening nog?
Jazeker, alle voorwaarden blijven van kracht.

Dankjewel en tot snel!

Onze klantenservice ontvangt naar aanleiding van de verlengde lockdown veel vragen. Weet dat wij ons uiterste best doen om iedereen zo snel mogelijk te beantwoorden. Heb je onlangs al contact opgenomen met onze klantenservice? Wacht dan nog even af, het SportCity team komt terug op alle mails die verstuurd zijn.

Bedankt voor je begrip!