Veelgestelde vragen

Misschien heb je vragen over het sporten in de club of wil je weten welke maatregelen er nog gelden. Onze medewerkers staan uiteraard klaar om deze te beantwoorden. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk antwoord hebt op een mogelijke vraag, hebben we hieronder alvast de veelgestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Wil je deze eerst bekijken? Hopelijk is je vraag daarna direct beantwoord. Zo niet, neem dan gerust op met jouw club.

Nieuwe maatregelen per 15 januari 2022

Klik op de rubrieken hieronder en spring direct naar de vraag en het antwoord.


PS. Wil je altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws, tips & trucs en fijnste deals? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Clubs

A.Zijn de clubs geopend?
Ja! Vanaf 15 januari zijn onze clubs weer open. 

B. Tot hoe laat zijn de clubs geopend?
Voor al onze clubs gelden de reguliere openingstijden. Bekijk de openingstijden van je club hier.

Coronatoegangsbewijs

A. Hoe gaan jullie om met het coronatoegangsbewijs?
De overheid verplicht het tonen van een coronatoegangsbewijs bij sportscholen voor iedereen vanaf 18 jaar. Je kunt bij ons trainen, de clubs zijn open. 

B. Ik ben nog geen 18 jaar. Moet ik dan ook het coronatoegangsbewijs tonen?
De overheid verplicht het tonen van een coronatoegangsbewijs bij sportscholen voor iedereen vanaf 18 jaar. Als je nog geen 18 bent, hoef je dus geen coronatoegangsbewijs bij ons te tonen. 

C. Ik ben niet gevaccineerd. Kan ik wel komen sporten?
Je kunt met je boeking en coronatoegangsbewijs (dat is een negatieve testuitslag of herstelbewijs) gewoon bij ons trainen. Testen voor toegang is gratis en kun je altijd ergens in de buurt laten doen. 

D. Hoe lang is mijn ‘Testen voor Toegang’ geldig?
Wij houden de richtlijnen van de overheid en het RIVM aan. Hier vind je alle informatie over testen voor toegang.

E. Wat moet ik doen om in de club te komen trainen?
Boek via de app een tijdslot voor vrije fitness of een groepsles. Bij binnenkomst check je in bij de balie en toon je je coronatoegangsbewijs (dat is een negatieve testuitslag of een vaccinatiebewijs of een bewijs dat je bent hersteld van corona)

F. Hoe kom ik aan een coronatoegangsbewijs?
Check de site van de Rijksoverheid.

Capaciteit in de club

A. Wat is de maximale capaciteit per club?
Er gelden geen beperkingen op de maximale capaciteit van onze clubs. Wel willen we je vragen om elkaar de ruimte te geven zodat iedereen prettig en veilig kan trainen..

B. Wat zijn de openingstijden van mijn club?
Check de pagina van jouw club voor de actuele openingstijden.

Veiligheid in de club

A. Welke maatregelen nemen jullie? En wat kan ik zelf doen?

  • Boek je training van tevoren in onze SportCity-app.
  • Kun je niet komen, zorg dan dat je je afmeldt - zo kan iemand anders in jouw plaats.
  • Voor toegang tot de club heb je een coronatoegangsbewijs nodig, vergeet deze niet mee te nemen.
  • Blijf voor en na gebruik de apparaten en materialen schoonmaken. In onze clubs vind je voldoende desinfectiemiddel en schoonmaakdoekjes.
  • Blijf thuis als je klachten hebt.
     

B. Welke richtlijnen volgen jullie?
Wij volgen de richtlijnen van het kabinet en staan in nauw contact met NL Actief - de branchevereniging van erkende ondernemende sport- en beweegbedrijven in Nederland. Wij doen er alles aan om open te blijven, zodat jij kunt werken aan je gezondheid.

C. Wanneer mag ik niet komen sporten?
Is het antwoord op een van de onderstaande vragen ja? Dan kun je helaas nog niet bij ons sporten. Is het antwoord op alle vragen nee? Dan mag je komen sporten.

  • Had je in de afgelopen 24 uur een van deze klachten: hoesten, verkoudheid, koorts, benauwdheid of minder smaak of reuk?
  • Heb je op dit moment een huisgenoot of gezinslid met een van de bovenstaande symptomen?
  • Is in de afgelopen 14 dagen het coronavirus bij je vastgesteld?
  • Heb je een huisgenoot of gezinslid die het coronavirus heeft?
  • Ben je in quarantaine omdat je contact hebt gehad met iemand die het coronavirus heeft?
  • Heb je geen coronatoegangsbewijs? Dan mag je helaas niet in de club trainen.

 

D. Ik wil graag komen sporten, maar vind het soms te druk in de club. 
Mocht je het toch te druk vinden, raden we je het volgende aan:

  • Boek je workout tijdens daluren. Tijdens 11:00 uur en 17:00 uur is het vaak rustiger in je club.
  • In de gratis SportCity-app vind je meer dan 280 workouts (!) die je thuis en buiten kunt doen, waarvan meer dan 50 zonder materialen of apparaten. Zo kun je ook thuis of buiten aan je fitness werken met een van de 200+ videolessen via de app.
  • Volg onze Zoom lessen


E. Moet ik een mondkapje dragen?Vanaf 15 januari 2022 zijn mondkapjes verplicht in de sportschool. Wij volgen hierin de richtlijnen van het kabinet. We vragen je daarom vriendelijk om bij binnenkomst, het rondlopen in- en bij het verlaten van de club een mondkapje te dragen. 

F. Moet ik met handschoenen trainen?
In de club is het niet verplicht om handschoenen te dragen. Vind je het prettig om dit wel te doen, dan mag dat natuurlijk. We vragen je wel om alsnog alle trainingsmaterialen na gebruik schoon te maken. 

G. Zijn er desinfectiemiddelen aanwezig?
Jazeker. Bij de entree kun je je handen desinfecteren en ook in de club zijn desinfectiemiddelen aanwezig om de apparatuur en je handen na elke oefening te reinigen.

H. Is een handdoek verplicht?
Ja, het is verplicht om zelf een handdoek mee te nemen en deze te gebruiken als je aan het sporten bent in de club.

I Mag ik mijn eigen drinken meenemen?
Zeker, je mag je eigen bidon met drinken meenemen in de club.

J. Wat kan ik zelf doen voor de veiligheid?

  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst in de club.
  • Houd 1,5 meter afstand tot je mede-sporters.
  • Maak de apparatuur schoon voor en na je oefening.
  • Nies in je elleboog, gebruik papieren zakdoekjes en desinfecteer je handen na het niezen.
  • Verlaat op tijd de club zodat de volgende sporters weer naar binnen kunnen. Volg hiervoor de pijlen in de club.
     

K. Waarom kan ik niet meer contant betalen?
Vanwege de hygiëne en veiligheid van onze leden en medewerkers is het niet meer mogelijk om contant te betalen. Betalen met pin of mobiel kan natuurlijk wel. 

L. Hoe zorgen jullie voor schone apparaten?
Wij zorgen ieder uur voor een extra schoonmaakronde en daarnaast rekenen we ook op jouw medewerking om zelf de apparatuur schoon te maken voor én na je training.

M. Moet ik een negatief testbewijs of vaccinatiebewijs laten zien voordat ik de club in mag?
We volgen altijd de geldende maatregelen vanuit het kabinet en RIVM. Dat betekent dat je, als je 18 jaar of ouder bent, een coronatoegangsbewijs nodig hebt voor toegang tot de sportschool.

 

 

Boeken

A. Waar kan ik boeken?

Je kunt een tijdslot boeken in de SportCity-app. Zorg ervoor dat je de laatste update hebt geïnstalleerd en dat je bent ingelogd met je pas- of lidnummer en postcode.

B. Hoe kan ik een tijdslot boeken?
Een tijdslot boeken doe je zo:

  • Open de SportCity-app en zorg dat je ingelogd bent
  • Zorg dat je je op de ‘Boeken’ pagina bevindt
  • Klik op de blauwe ‘Boeken’ knop
  • Selecteer een sportclub (je eigen club wordt automatisch geselecteerd)
  • Selecteer een datum
  • Kies een les/tijdslot
  • Klik op ‘Boeken’
  • Klik onderin het menu opnieuw op ‘Boeken’ om jouw boekingsoverzicht te zien​
     

C. Waarom kan ik maar een beperkt aantal tijdslots tegelijkertijd boeken?
Voor het boeken van een vrij fitness-slot hebben we momenteel een maximum van 4 tijdslots per 14 dagen. Dat betekent niet dat je maar 4 keer kunt sporten! Je kunt nog steeds onbeperkt sporten, wel kun je maximaal 4 slots vooruit boeken. Tip: Na je check-out in de club kun je direct een nieuwe workout inplannen.

D. Waar kan ik boeken?
Je kunt een tijdslot boeken via de SportCity-app. Zorg ervoor dat je de laatste update hebt geïnstalleerd en dat je bent ingelogd met je pas- of lidnummer en postcode.

E. Waar staat mijn pasnummer?
Je pasnummer staat op je toegangspas. Heb je geen toegangspas? Kijk dan in de e-mail die je van ons hebt ontvangen of neem contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik zien of er nog beschikbare tijdvakken zijn?
In de app kun je zien of er nog beschikbare spots zijn voor ‘vrij trainen’ en/of ‘online lessen’.

F. Hoe moet ik annuleren?

  • Open de SportCity-app en zorg dat je ingelogd bent
  • Ga naar de ‘boeken’ pagina
  • Klik op 'afzeggen' bij jouw geboekte tijdslot
  • Bevestig je afzegging


H. Mijn tijdvak en/of groepsles is net geannuleerd. Waarom gebeurt dit?
Dat is vervelend. Het annuleren van een tijdvak en/of groepsles kan meerdere redenen hebben. Zo kan bijvoorbeeld de trainer zich ziekgemeld hebben. Mocht het voorkomen: onze excuses voor het ongemak.

I. Boeken via de app lukt niet. Wat moet ik doen?
Ga naar de Apple Store of de Google Play Store en controleer of je de nieuwste versie hebt gedownload. Het kan ook zijn dat je niet bent ingelogd: log in met je pas- of lidnummer en je postcode. Je pasnummer staat op je toegangspas.
Wellicht heb je al je maximaal aantal tijdslots geboekt. Je kunt weer boeken als je een van de (groeps)trainingen hebt gedaan.

J. Ik heb geen smartphone, wat nu?
Je kunt ook boeken via de website. In de club kun je inchecken door je ledenpas te laten zien aan een van de medewerkers. Meld je na de training weer bij onze medewerkers om je uit te checken.

K. Wat zijn de openingstijden van mijn club?
Check de pagina van jouw club voor de actuele openingstijden.

L. Hoe boek ik een online groepsles?
Je reserveert een online groepsles via de SportCity-app. Het gaat als volgt:

  • Open de app;
  • Ga naar ‘Boeken’;
  • Kies een van de SportCity clubs;
  • Selecteer de groepsles waar jouw hart sneller van gaat kloppen;
  • En… go!


M. Wat gebeurt er als ik een online groepsles heb geboekt?
Wanneer je een online groepsles hebt geselecteerd bij een SportCity-club naar keuze, gaat het als volgt:

Wacht op de Zoom-uitnodiging die je van ons per mail krijgt*; 
Sluit aan bij de online groepsles of coachingsessie door de link uit onze e-mail te volgen;
Aan de slag!

*Let op: we sturen de Zoom-uitnodiging tussen 5 en 15 minuten voor aanvang van de online groepsles. 

N. Kan ik een onbeperkt aantal online groepslessen boeken?
Er is een limiet van maximaal 3 online groepslessen gekoppeld aan je abonnement. Dat betekent dat je hooguit 3 sessies vooruit kunt plannen. Wél kun je direct na het afronden van een sessie een nieuwe boeken.

In- en uitchecken in de club

A. Waarom moet ik in- en uitchecken in de club?
Zo kunnen we bijhouden hoeveel en welke personen er op dat moment op de club zijn.

B. Hoe moet ik inchecken?

  • Open de SportCity-app en zorg dat je ingelogd bent
  • Klik op het ‘check-in/check-uit icoon’ in het hoofdmenu
  • Een pop-up met de gezondheidscheck verschijnt. Klik op 'Ik begrijp het'
  • Geef toestemming voor cameratoegang (indien dit wordt gevraagd)
  • Houd de app-scanner recht voor de QR-code in de club om in te checken.

C. Hoe moet ik uitchecken?
Open de app en klik op het ‘check-in/check-uit icoon’ in het hoofdmenu. Houd de app-scanner recht voor de QR-code in de club om uit te checken.

Faciliteiten

A. Zijn alle faciliteiten beschikbaar?
Onze kleedkamers, douches, toiletten, lockers zijn beschikbaar. Wellness en zonnebank zijn nog gesloten vanwege de geldende maatregelen van de overheid. Het City Café is open voor to go.

Mondkapjes

A. Is het verplicht om in de club een mondkapje te dragen?
Voor toegang tot sportscholen geldt een mondkapjesplicht. Wij volgende de richtlijnen van het kabinet. We vragen je daarom vriendelijk om bij binnenkomst, het rondbewegen in en verlaten van de club een mondkapje te dragen. 

B. Moet ik tijdens het trainen een mondkapje op?
Nee, tijdens het sporten hoef je geen mondkapje te dragen. In de openbare ruimtes graag wel - bij binnenkomst, tijdens het rondbewegen in en het verlaten van de club. 

C. Wordt geadviseerd om een mondkapje te dragen als ik binnen aan het sporten ben?
Nee, niet als je aan het sporten bent. Ben je klaar met sporten, dan wordt geadviseerd zo snel mogelijk een mondkapje op te zetten.