Veelgestelde vragen

Misschien heb je vragen over het sporten in de club of wil je weten welke maatregelen er nog gelden. Onze ledenservice staat uiteraard klaar om deze te beantwoorden. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk antwoord hebt op een mogelijke vraag, hebben we hieronder alvast de veelgestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Wil je deze eerst bekijken? Hopelijk is je vraag daarna direct beantwoord. Zo niet, neem dan gerust contact met onze ledenservice op.

Update per 25 september 2021

Klik op de rubrieken hieronder en spring direct naar de vraag en het antwoord.


PS Wil je altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws, tips & trucs en fijnste deals? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en check geregeld onze blogpagina.

Clubs

Zijn de clubs geopend?
Jazeker, al onze clubs zijn open. Je kunt lekker binnen sporten en de groepslessen worden gegeven zoals je van ons gewend bent.

Faciliteiten

Zijn alle faciliteiten toegankelijk?
Alle faciliteiten in onze clubs zijn geopend en toegankelijk zonder beperkingen. Dat geldt voor onze kleedkamers, lockers, douches, toiletten, zonnebank, sauna en City Café.

Veiligheid in de club

A. Welke maatregelen nemen jullie? En wat kan ik zelf doen?
Je kunt gewoon lekker sporten in de club. Wel vragen we je om extra aandacht te geven aan het volgende:

  • Boek je training van tevoren in onze app. Kun je niet komen, meld je dan ajb af - zo kan iemand anders in jouw plaats komen sporten.
  • Blijf voor en na gebruik alsjeblieft de apparaten en materialen schoonmaken. In onze clubs vind je voldoende desinfectiemiddel en schoonmaakdoekjes. Zou je het schoonmaakmiddel niet rechtstreeks op de schermen willen sprayen maar eerst op het doekje?
  • Blijf thuis als je klachten hebt.


B. Welke richtlijnen volgen jullie?
Wij volgen de richtlijnen van het kabinet en staan in nauw contact met NL Actief - de branchevereniging van erkende ondernemende sport- en beweegbedrijven in Nederland.

C. Het is toch erg druk in de club, wat doen jullie hieraan?
Mocht je het toch te druk vinden, is er een aantal dingen die je kunt doen:

  • Boek je workout tijdens daluren. Tussen 11:00 uur en 17:00 uur is het vaak rustiger in je club.
  • In de gratis SportCity-app vind je meer dan 280 workouts (!) die je thuis en in de club kunt doen, waarvan meer dan 50 zonder materialen of apparaten. Zo kun je ook thuis of buiten aan je fitness werken met een van de 140+ videolessen via de app.


D. Wanneer mag ik niet komen sporten?
Is het antwoord op een of meer van de onderstaande vragen ja? Dan kun je helaas niet bij ons sporten.

  • Had je in de afgelopen 24 uur een van deze klachten: hoesten, verkoudheid, koorts, benauwdheid of minder smaak of reuk?
  • Heb je op dit moment een huisgenoot of gezinslid met een van de bovenstaande symptomen?
  • Is in de afgelopen 14 dagen het coronavirus bij je vastgesteld?
  • Heb je een huisgenoot of gezinslid die het coronavirus heeft?
  • Ben je in quarantaine omdat je contact hebt gehad met iemand die het coronavirus heeft?


E. Moet ik een mondkapje dragen?
Nee, het dragen van een mondkapje is niet verplicht in de club.

F. Moet ik een negatief test-of vaccinatiebewijs laten zien voordat ik de club in mag?
We volgen altijd de geldende maatregelen vanuit het kabinet. Het is niet nodig een negatief test- of vaccinatiebewijs te laten zien om te sporten in de club.

G. Moet ik met handschoenen trainen?
In de club is het niet verplicht om handschoenen te dragen. Vind je het prettig om dit wel te doen, dan mag dat natuurlijk. We vragen je wel om alle trainingsmaterialen na gebruik schoon te maken.

H. Zijn er desinfectiemiddelen aanwezig?
Jazeker. Bij de entree kun je je handen desinfecteren en ook in de club zijn desinfectiemiddelen aanwezig om de apparatuur en je handen na elke oefening te reinigen.

I. Is een handdoek verplicht?
Ja, het is verplicht om zelf een handdoek mee te nemen en deze te gebruiken als je aan het sporten bent in de club.

J. Mag ik mijn eigen drinken meenemen?
Zeker, je mag je eigen bidon met drinken meenemen in de club.

K. Wat kan ik zelf doen voor de veiligheid?

  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst in de club.
  • Maak de apparatuur schoon voor en na je oefening.
  • Nies in je elleboog, gebruik papieren zakdoekjes en desinfecteer je handen na het niezen.
  • Geef elkaar de ruimte
     

L. Waarom kan ik niet meer contant betalen?
Vanwege de hygiëne en veiligheid van onze leden en medewerkers is het niet meer mogelijk om contant te betalen. Betalen met pin of mobiel kan natuurlijk wel.

M. Hoe zorgen jullie voor schone apparaten?
Naast onze extra schoonmaakrondes rekenen wij op je medewerking om zelf de apparatuur die je hebt gebruikt, met een doek met desinfecteermiddel schoon te maken voor én na je training.

In- en uitchecken in de club

A. Waarom moet ik in- en uitchecken in de club?
Door in- en uit te checken hebben we zicht op hoeveel mensen er in de club zijn. Zo dragen we er zorg voor dat alle leden veilig en verantwoord kunnen sporten. De anderhalvemeter regel is komen te vervallen, maar het is nog steeds raadzaam om afstand te houden. En last but not least is het super handig voor jou dat je je sportmoment in je agenda hebt geboekt!

B. Hoe kan ik inchecken?

  • Open de app en zorg dat je ingelogd bent
  • Klik op het 'Checkin / QR' icoon onderin de app
  • Een pop-up met de gezondheidscheck verschijnt.
  • Klik op 'Ik begrijp het' Geef toestemming voor cameratoegang (indien dit wordt gevraagd)
  • Houd de app-scanner recht voor de QR-code in de club om in te checken.


C. Hoe kan ik uitchecken?

  • Open de app en klik op het 'Check-in / QR' icoon onderin de app.
  • Houd de app-scanner recht voor de QR-code in de club om uit te checken.

Tijdslot boeken

A. Waar kan ik boeken?
Je kunt een tijdslot boeken via de SportCity-app. Zorg ervoor dat je de laatste update hebt geïnstalleerd en dat je bent ingelogd met je pas- of lidnummer en postcode. Je pasnummer staat op je toegangspas.

B. Waarom moet ik boeken?
Door een tijdslot te boeken kunnen we monitoren hoeveel mensen in de club zijn. Wij kunnen daarop inspelen door bijvoorbeeld een extra groepsles toe te voegen aan het rooster.

C. Hoe kan ik een tijdslot boeken?
Een tijdslot boeken doe je zo:

  • Open de app en zorg dat je ingelogd bent
  • Tik op het icoontje “Boeken”
  • Kies “Plaats een boeking” en selecteer de club waar je wil reserveren
  • Kies jouw training en tik op “Boeken”
  • Tik onderin het menu opnieuw op ‘Boeken’ om jouw boekingsoverzicht te zien
  • Wanneer je gaat sporten in de club, check je eenvoudig in met de app


D. Waarom kan ik maar een beperkt aantal tijdslots tegelijkertijd boeken?
Een tijdslot voor vrij trainen kun je onbeperkt vooruit boeken binnen een periode van 14 dagen. Voor het boeken van een groepsles geldt een maximum van 4 tijdslots per 14 dagen. Zo geven we alle groepsles liefhebbers de kans om deel te nemen. Na je check-out in de club kun je meteen een nieuwe les inplannen.

Leden met Priority Booking kunnen 6 groepslessen per 14 dagen vooruit boeken.

E. Hoe kan ik zien of er nog beschikbare tijdvakken zijn?
In de app kun je zien of er nog beschikbare plekken zijn voor vrij trainen of een groepsles.

F. Hoe kan ik annuleren?

  • Open de app en zorg dat je ingelogd bent
  • Zorg dat je je op de ‘boeken’ pagina bevindt
  • Klik op 'Afzeggen' bij jouw geboekte tijdslot
  • Bevestig je afzegging


G. Mijn tijdvak en/of groepsles is net geannuleerd. Waarom gebeurt dit?
Dat is vervelend. Het annuleren van een tijdvak en/of groepsles kan meerdere redenen hebben. Het kan bijvoorbeeld gebeuren  dat de trainer zich heeft ziekgemeld. Mocht het voorkomen: onze excuses voor het ongemak.

H. Ik heb geen smartphone, wat nu?
In de club kun je inchecken door je ledenpas te laten zien aan een van de medewerkers. Wij stellen het op prijs als je je na de training bij een van onze medewerkers meldt om je uit te checken.

I. Boeken via de app lukt niet. Wat moet ik doen?
Ga naar de Apple Store of de Google Play Store en controleer of je de nieuwste versie hebt gedownload. Het kan ook zijn dat je niet bent ingelogd: log in met je pas- of lidnummer en je postcode. Je pasnummer staat op je toegangspas. Wellicht heb je al je maximaal aantal tijdslots geboekt. Je kunt weer boeken als je een van de (groeps)trainingen hebt gedaan.

Capaciteit in de club

A. Wat is de maximale capaciteit per club?
Per 25 september 2021 gelden er geen beperkingen meer op de maximale capaciteit van onze clubs.

B. Wat zijn de openingstijden van mijn club?
Check de pagina van jouw club voor de actuele openingstijden.

Mondkapjes

A. Is het verplicht om in de club een mondkapje te dragen?
Nee, het is niet verplicht om een mondkapje te dragen. Wij volgen hiermee de richtlijnen van het kabinet en staan in nauw contact met NL Actief - de branchevereniging van erkende ondernemende sport- en beweegbedrijven in Nederland. Als je je daar prettig bij voelt, mag je natuurlijk wel een mondkapje dragen.

B. Moet ik tijdens het trainen een mondkapje op?
Nee, ook tijdens het sporten hoef je geen mondkapje te dragen.

Online groepslessen

A. Gaan jullie door met de Zoom-lessen?
Ja, we vinden het ontzettend belangrijk dat iedereen actief kan zijn, daarom blijven we online groepslessen aanbieden. Deze lessen zijn gemakkelijk te boeken in de SportCity-app.

B. Hoe werkt zo'n online groepsles?
Je volgt de les gewoon thuis, of waar je ook bent, via je computer of smartphone. Ook de online groepslessen kun je boeken via de SportCity-app

C. Hoe boek ik een online groepsles?
Je reserveert een online groepsles via de SportCity-app. Het gaat als volgt:

  • Open de app;
  • Ga naar ‘Boeken’;
  • Kies een van de SportCity clubs;
  • Selecteer de groepsles waar jouw hart sneller van gaat kloppen;
  • En… go!


D. Wat gebeurt er als ik een online groepsles heb geboekt?
Wanneer je een online groepsles hebt geselecteerd bij een SportCity-club naar keuze, gaat het als volgt:

  • Je vindt de Zoom-link in de bevestigingsmail, direct na jouw boeking;
  • Sluit aan bij de online groepsles door de link uit onze e-mail te volgen;
  • Aan de slag!


E. Kan ik een onbeperkt aantal online groepslessen boeken?
Ja, het aantal boekingen voor online groepslessen is onbeperkt.

Dankjewel en tot snel!

Onze ledenservice ontvangt momenteel veel vragen. Wij doen ons uiterste best om iedereen zo snel mogelijk te beantwoorden. Heb je onlangs al contact opgenomen met onze ledenservice? Wacht dan nog even af, het SportCity team komt terug op alle mails die verstuurd zijn.

Bedankt voor je begrip!