Veelgestelde vragen

Let op: onze clubs zijn gesloten t/m 10 mei 2021

We weten dat sporten al een tijdje anders is dan je gewend bent. De verlengde lockdown zorgt ervoor dat onze clubs helaas nog even niet open mogen.
Misschien heb je vragen rondom de huidige maatregelen? Onze klantenservice staat uiteraard klaar om deze te beantwoorden. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk antwoord hebt op een mogelijke vraag, hebben we hieronder alvast de veelgestelde vragen verzameld. 

Wil je deze eerst bekijken? Hopelijk is jouw vraag daarna direct beantwoord. Bij deze vragen we je vriendelijk om deze eerst te bekijken, hopelijk ben je dan voorzien van het antwoord. Zo niet, neem dan gerust contact met onze klantenservice op. Dank voor je begrip en medewerking!

Verlengde lockdown

Naar aanleiding van de persconferentie van dinsdag 13 april is er door het kabinet besloten alle sportscholen gesloten te houden t/m 10 mei 2021. Blijf in de tussentijd wel sportief! Check de SportCity-app voor oefeningen die je thuis of buiten kunt doen, met of zonder materialen. Iets anders weten? Klik op de rubrieken hieronder en spring direct naar de vraag en het antwoord.


PS Wil je altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws, tips & trucs en fijnste deals? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en check geregeld onze blogpagina. 

Clubs

A. Zijn de clubs geopend?
Naar aanleiding van de persconferentie van dinsdag 13 april 2021 is er door het kabinet besloten alle sportscholen gesloten te houden t/m 10 mei 2021. Gedurende deze periode bieden we je oplossingen die jou in staat stellen toch te blijven sporten. Bekijk de SportCity-app voor workouts en online lessen die je thuis kunt doen, met of zonder materialen.

B. Ik heb geen sportattributen thuis, kan ik materialen uit de club lenen in de tijd dat de clubs gesloten zijn? 
Het is niet mogelijk om tijdelijk materialen uit de clubs te lenen. Helaas ook niet in ruil voor borg. 

Outdoor Small Group Training (SGT)

A. Is het nodig een Outdoor Small Group Training (SGT) van tevoren te boeken?
Ja, je kunt alleen meedoen met een Outdoor Small Group Training als je deze van tevoren via de SportCity-app hebt geboekt.

B. Hoe kan ik een Outdoor Small Group Training boeken?
Zo boek je een Outdoor Small Group Training via de SportCity-app:

  • Open de app;
  • Ga naar ‘Boeken’;
  • Selecteer een club naar keuze;
  • Klik op 'Bevestigen';
  • Selecteer de gewenste dag en SGT;
  • Een bevestigingsmail wordt automatisch verzonden met hierin het door jou gekozen tijdslot en gekozen outdoor training;
  • Klik op de SGT van jouw keuze en check de plek waar we verzamelen (Locatie & Info)
  • Maak je klaar voor je Outdoor SGT!


C. Hoeveel plaatsen zijn er in een Outdoor SGT beschikbaar?
We trainen in groepjes van maximaal vier personen. Er kunnen meerdere groepjes van vier tegelijkertijd sporten. Uiteraard volgens de richtlijnen van de overheid. Tussen de verschillende groepjes bij de training houden we 3 meter afstand aan.

D. Waar wordt de Outdoor SGT gegeven?
De Outdoor SGT wordt buiten gegeven. De verzamelplaats verschilt per club. In de titel van de SGT in de app vind je de precieze locatie.

E. Waarom kan ik niet reserveren, er is geen beschikbaarheid?
Helaas hebben we nog steeds te maken met beperkte capaciteit wegens de maatregelen van het kabinet.

F. De Outdoor SGT’s bij mijn club zijn volgeboekt, kan ik de lessen bij een andere club volgen?
Jazeker! Het is mogelijk om mee te doen aan Outdoor SGT bij een andere SportCity-club.
Wist je dat we 25 clubs in Nederland hebben? Mocht je een keer niet terecht kunnen bij je thuisclub, kijk dan of er een andere club* in je buurt is waar nog een plekje vrij is.
(*met uitzondering van SportCity Cornelis Schuyt)

G. Kun je een maximaal aantal lessen reserveren? Hoeveel?
Klopt, je kunt momenteel drie Outdoor STG reserveringen open hebben staan. Zodra je een Outdoor SGT hebt afgerond kun je weer een nieuwe reserveren.

H. Is het wel veilig?
Zeker! Wij houden ons te allen tijde aan de richtlijnen van de overheid en zorgen ervoor dat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar kan houden. 

I. Nemen jullie schoonmaakspullen mee?
Wij zorgen ervoor dat er schoonmaakmiddelen aanwezig zijn. Zoals je al gewend was in de club, stellen wij het op prijs als je na gebruik van de materialen deze zelf schoonmaakt. 

J. Hoe werkt het in- en uitchecken buiten?
Om veilig en verantwoord te kunnen trainen is het net als in de club ook buiten nodig om in te checken bij aankomst op de verzamelplaats. Na de Outdoor SGT check je ook weer uit. In- en uitchecken gaat via de bekende QR code die aanwezig zal zijn bij de buitenlocatie.

K. Waar verzamelen we voordat de Outdoor SGT begint?
De verzamelplaats verschilt per club en locatie. Houd dat dus even in de gaten als je een training reserveert. Ga naar de app, klik op de Outdoor SGT van jouw keuze en check de plek waar we verzamelen (Locatie & Info). De de locatie wordt ook vermeld in de reserveringsbevestiging die je per mail ontvangt.

L. Kan ik me in de club omkleden voor de training?
We mogen je helaas nog niet ín onze clubs verwelkomen. Clubfaciliteiten als kleedkamers, douches en toiletten zijn nog even niet beschikbaar. We raden je daarom aan je van tevoren om te kleden en waardevolle spullen thuis te laten

M. Waar vind ik het rooster van de Outdoor SGT?
Het aanbod van Outdoor SGT vind je in de SportCity-app bij ‘groepslessen’

  • Open de app;
  • Ga naar ‘Boeken’;
  • Selecteer een club naar keuze;
  • Klik op 'Bevestigen';
  • Selecteer de gewenste dag en Outdoor SGT;
  • Klik op de SGT van jouw keuze en check de plek waar we verzamelen (Locatie & Info)
  • Een bevestigingsmail wordt automatisch verzonden met hierin het door jou gekozen tijdslot en gekozen outdoor training
  • Klik op de SGT van jouw keuze en check de plek waar we verzamelen (Locatie & Info)”
  • Maak je klaar voor je Outdoor SGT!

O ja! Let goed op of het een online Groepsles is of het een Outdoor SGT betreft. In de afbeelding bij de te reserveren trainingen staat online of outdoor.

N. Mijn tijdvak en/of SGT wordt geannuleerd. Waarom gebeurt dit?
Het annuleren van een tijdvak en/of Outdoor SGT kan meerdere redenen hebben. Zo kan bijvoorbeeld de maximale groepscapaciteit behaald zijn of een instructeur heeft zich (preventief) ziekgemeld. Bij erg slecht weer kunnen we ervoor  kiezen de training niet door te laten gaan. Mocht het onverhoopt een keer voorkomen: onze excuses voor het ongemak.

O. Boeken via de app lukt niet. Wat moet ik doen?
Ga naar de Apple Store of de Google Play Store en controleer of je de nieuwste versie hebt gedownload. Misschien ben je niet bent ingelogd? Log dan in met je kaart- of lidmaatschapsnummer en je postcode. Je kaartnummer vind je op je toegangspas. Pasje niet bij de hand? Je kan je lidnummer of NO-nummer ook vinden op je afschrijving. We hebben dan alleen de eerste negen nummers nodig, dus: NO-123456789-123456.

Een andere mogelijkheid is dat je al drie trainingen geboekt hebt. Dat is – op dit moment – het maximum aantal. Zodra je een training hebt afgerond kun je weer een nieuwe Outdoor STG boeken.

Online aanbod

A. Wat bieden jullie in de tussentijd aan zodat ik in beweging kan blijven?
We vinden het ontzettend belangrijk dat iedereen actief bezig blijft gedurende onze tijdelijke sluiting, daarom blijven we ons aanbod aan online groepslessen uitbreiden. Deze lessen zijn gemakkelijk te boeken in de SportCity-app. Ook bieden we online coaching aan. Dat zijn sessies in groepsverband of 1-op-1, waarin je zaken als voeding, spieropbouw, tips en trucs, trainingen, materialen en nog veel meer kunt bespreken met het SportCity team.

B. Hoe werkt zo'n online groepsles of coachingsessie?
De online groepslessen en coachingsessies vinden online plaats via Zoom. Zowel de groepslessen als coachingsessies dienen via de SportCity-app te worden geboekt.

C. Hoe boek ik een online groepsles?
Je reserveert een online groepsles via de SportCity-app. Het gaat als volgt:

  • Open de app;
  • Ga naar ‘Boeken’;
  • Kies een van de SportCity clubs;
  • Selecteer de groepsles waar jouw hart sneller van gaat kloppen;
  • En… go!

 

D. Hoe boek ik een online coaching sessie?
Je reserveert een online coaching via de SportCity-app. Het gaat als volgt:

  • Open de app;
  • Ga naar ‘Boeken’;
  • Kies je eigen SportCity club;
  • Selecteer de online coaching sessie waar jij behoefte aan hebt;
  • En… go!

 

E. Wat gebeurt er als ik een online groepsles of coaching sessie heb geboekt?
Wanneer je een online groepsles of coachingsessie hebt geselecteerd bij een SportCity-club naar keuze, gaat het als volgt: 

  • Wacht op de Zoom-uitnodiging die je van ons per mail krijgt*; 
  • Sluit aan bij de online groepsles of coachingsessie door de link uit onze e-mail te volgen;
  • Aan de slag!

*Let op: we sturen de Zoom-uitnodiging tussen 5 en 15 minuten voor aanvang van de online groepsles of coachingsessie. 

F. Kan ik een onbeperkt aantal online groepslessen of coachingsessies boeken?
Je kunt 3 online groepslessen en 3 online coachingsessies tegelijk reserveringen. Zodra je een sessie of les hebt afgerond kun je direct een nieuwe boeken.

Abonnementen

A. Wat als ik me nu inschrijf, gaat mijn contract dan direct in? Of gaat het abonnement in per openingsdatum?
Als je je nu inschrijft gaat je lidmaatschap in vanaf de dag dat we de clubs weer mogen openen. Geplande openingsdatum: 11 mei 2021.

B. Hoe zit het precies met het 8 weken ‘Klaar voor Sport’ abonnement?
Het aantal dagen of weken dat je nog over had van je abonnement op 15 december 2020, de dag van sluiting, houd je tegoed. We verlengen de einddatum van je abonnement namelijk met eenzelfde periode. Daar hoef jij niets voor te doen! Zo kun je alsnog gebruikmaken van je volledige 8-weken abonnement zodra onze clubs weer open mogen.

C. Klopt het dat er ondanks de lockdown mijn abonnementskosten geïncasseerd blijven worden?
Je hebt betaald voor de periode tijdens de lockdown waarin je niet in de club kunt sporten. Om je tegemoet te komen in de weken dat je niet fysiek in je club kunt sporten, bieden we je de mogelijkheid om compensatie aan te vragen. Klik op deze link om je gegevens voor de compensatieregeling in te vullen. Wij zorgen er dan voor dat deze weken ‘toegang tot de club’ worden toegevoegd aan het einde van je abonnement.

Let op! Als je al compensatie hebt aangevraagd via de link en het formulier hebt ingevuld op onze website, dan hoef je nu niets te doen. Wij voegen de extra weken dan automatisch voor je toe aan het einde van je abonnement.

Opzeggen/herroepen

A. Gaat mijn wettelijke herroepingstermijn op pauze totdat jullie weer open zijn?
Dit loopt door zoals gebruikelijk. De wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen loopt vanaf de dag dat je lid werd. Dit wettelijk recht kan dus niet op pauze worden gezet.

Compensatie

A. Wat wordt er aangeboden als compensatie voor de tijdelijke sluiting van de clubs?
Om je tegemoet te komen in de weken dat je niet fysiek in je club kunt sporten, bieden we je de mogelijkheid om compensatie aan te vragen. Klik op deze link om je gegevens voor de compensatieregeling in te vullen. Wij zorgen er dan voor dat deze weken ‘toegang tot de club’ worden toegevoegd aan het einde van je abonnement.

Let op! Als je al compensatie hebt aangevraagd via de link en het formulier hebt ingevuld op onze website, dan hoef je nu niets te doen. Wij voegen de extra weken dan automatisch voor je toe aan het einde van je abonnement.

B. Geldt het inhalen van de 21 weken ook voor de add-ons?
Zeker! Deze gelden ook voor de add-ons. Dat is immers inbegrepen bij je abonnement.

C. Kan ik in de periode van sluiting gewoon opzeggen?
Je kan te allen tijde je abonnement opzeggen. Let op: hier geldt de vooraf afgesproken opzegtermijn. Er zijn verschillende mogelijkheden afhankelijk van je contract:
Opzeggen: Je kunt opzeggen per einddatum van je contract, altijd met een maand opzegtermijn. Wil je meer informatie over het opzeggen van je abonnement? Check dan deze link

D. Wanneer gaat de compensatie in?
Als je compensatie hebt aangevraagd worden de 21 weken na opzegging van je contract toegevoegd en gaan de periode in nadat het contract is beëindigd. Let op: houd rekening met een maand opzegtermijn.

E. Krijg ik een bevestiging met een datum tot wanneer ik kan sporten als ik compensatie heb aangevraagd?
Nee, we versturen geen aparte bevestigingsmail. Houd zelf goed in de gaten wanneer de einddatum van je contract is. Let op: de 21 weken compensatieperiode start op de einddatum van je contract en stopt automatisch.

F. Ik heb me onlangs ingeschreven en heb nog recht op een aantal gratis weken. Krijg ik deze na opening nog?
Jazeker, alle voorwaarden blijven van kracht.

Dankjewel en tot snel!

Onze klantenservice ontvangt naar aanleiding van de verlengde lockdown veel vragen. Weet dat wij ons uiterste best doen om iedereen zo snel mogelijk te beantwoorden. Heb je onlangs al contact opgenomen met onze klantenservice? Wacht dan nog even af, het SportCity team komt terug op alle mails die verstuurd zijn.

Bedankt voor je begrip!