Header yoga groepsles

Groepslessen

Yoga

Yoga

Yoga wordt steeds populairder. Je stretcht je spieren en doet bewegingen die je in het dagelijks leven niet vaak doet. Dat is goed voor het behoud van flexibiliteit en stabiliteit, maar ook voor coördinatie. Je leert heel goed ademen vanuit je buik of soms juist meer vanuit de borst. Er zijn veel soorten yoga, zoals Bikram yoga, yoga flow, hatha, power; Je kunt kijken waar jouw voorkeur ligt. En hoewel je vast anders denkt, is yoga een krachtige les, waarbij je veel calorieën verbrandt en spieren opbouwt. Het maakt je sterk en flexibel en geeft je ook een innerlijke rust. Ben je in het dagelijks leven heel druk, dan kan een wekelijkse yoga-les zeker helpen.

Veelgestelde vragen over groepsles yoga

Welke vormen van yoga biedt SportCity aan? Bij SportCity kun je terecht voor onder andere lessen Ashtanga yoga, Power yoga, Vinyasa yoga en Yin yoga.

Welke fitnessdoelen kan ik halen met een groepsles yoga? Tijdens een groepsles yoga werken we aan lenigheid, ontspanning en spierversterking. Yoga is ook geschikt als je een sportblessure hebt, maar toch soepel en lenig wilt blijven. 

Ik loop graag hard. Kan ik daarnaast ook yogalessen volgen? Ja, zeker. Hardlopen en yoga zijn een goede combinatie. Yoga versterkt de belangrijkste spieren die je gebruikt tijdens het hardlopen. Maar yoga versterkt ook spieren die je tijdens het hardlopen niet zoveel gebruikt. De yoga-oefeningen versterken je rompstabiliteit, heupspieren en bovenbeenspieren. Zo word je flexibeler en loop je efficiënter.

Kan ik bij SportCity ook een paar groepslessen yoga volgen? Dat kan. Als je nog niet zeker weet of groepslessen yoga echt iets voor jou zijn, dan kun je een flexibel lidmaatschap afsluiten dat per 4-weken opzegbaar is. Daarmee volg je 4 weken lang groepslessen van bijvoorbeeld yoga. Of volg de online lessen via de gratis SportCity app die je downloadt in de App Store of via Google Play.