Marketing Manager

Als Marketing Manager van SportCity is het jouw uitdaging om ons merk verder te ontwikkelen en nog nadrukkelijker te positioneren volgens de kernwaarden en merkbelofte. SportCity heeft een ambitieuze groeidoelstelling. Jij zorgt ervoor dat er nieuwe leden bij de clubs binnenkomen en zeker ook dat ze niet meer weg willen. Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling en executie van de operationele marketingplannen en vertaalt deze naar concrete campagnes en doelen. Hierbij is een lokale uitrol en aanpak van je plannen essentieel. Je overziet de hele customer journey. Je voert de merkstrategie uit, brengt het merk tot leven en bewaakt het in alle verschijningsvormen. Jij bent het aanspreekpunt voor alle marketingvraagstukken met betrekking tot SportCity. Daarnaast zoek je continue verbinding met de clubs om ons merk op een eenduidige manier te laden, betekenis te geven en verder te ontwikkelen.

De marketingafdeling bestaat uit Social, Online en Club Support. In jouw functie rapporteer je aan de Managing Director van SportCity en geef je leiding aan het marketing team. Je werkt samen met je collega Marketing Manager van Fit For Free, onze klantenservice en het Management Team. Je fungeert als sparringpartner voor onze clubmanagers.

Als Marketing Manager ben jij verantwoordelijk voor:

  • Doorontwikkeling van de merkstrategie en de implementatie daarvan: de merkpositionering en -waarden tot leven brengen op de juiste manier en bij de juiste doelgroep(en)
  • Uitvoeren en bewaken van het commerciële plan; werven van nieuwe leden en langer behouden van bestaande leden
  • Zichtbaarheid vergroten van SportCity, het uitbouwen van de kracht van een eenduidige uitstraling gecombineerd met het persoonlijke van lokale sportscholen.
  • De marketingactiviteiten en -uitingen van SportCity in alle touchpoints
  • Optimale uitstraling van het merk bij communicatie rond acties, activaties en sponsoring
  • Campagnemanagement: initiëren, aansturen van betrokken disciplines en aansluiten van de organisatie. Online marketing is hier een essentieel onderdeel van.
  • Uitbouwen van de sociale kanalen van SportCity incl. contentstrategie, in samenwerking met de Social Media Specialist
  • Endorsement bij onze stakeholders
  • De aansturing en samenwerking met onze communicatie- en mediabureaus
  • Onderzoek naar behoeftes van onze leden
  • Budgetbeheer, reporting en KPI tracking
  • Interne en externe communicatie


Wat breng jij mee?

  • WO/HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 6 jaar ervaring in een soortgelijke functie bij voorkeur in een A-merk omgeving;
  • Sterke analytische vaardigheden met het vermogen om snel prioriteiten vast te stellen en verwachtingen over te brengen;
  • Je bent een allround marketeer met zowel off- als online ervaring;
  • Affiniteit met sport
  • Leidinggevende ervaring
  • Ervaring met retail en abonnementsmodellen is een pré


Het is van belang dat je strategisch inzicht hebt en dat je planmatig te werk gaat, bij voorkeur heb je ervaring met agile werken. Je vindt het leuk om vernieuwende ideeën te testen en aan te passen. Je staat stevig in je schoenen en weet hoe je draagvlak kunt creëren in de organisatie. Goed stakeholdermanagement is cruciaal Een natuurlijke teamspeler, met een sterke staat van dienst van multidisciplinair leiderschap en project management skills. Je voelt je prettig in een dynamische omgeving waar je natuurlijke flair, flexibiliteit en aanpassingsvermogen tot hun recht komen.

Wat kun je van ons verwachten?

  • Een zelfstandige functie met veel verantwoordelijkheid, waarin je de ruimte krijgt jezelf verder te ontwikkelen.
  • Een fulltime functie met een markconform salaris
  • Reiskostenvergoeding
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband
  • Een laptop en een simkaart


Interesse?
Klik op 'direct solliciteren' en vul ons webformulier zo volledig mogelijk in. Dan nemen wij z.s.m. contact met je op.

Direct solliciteren