FAQ image

Wat kan en mag er in de club

Clubs

A. Zijn de clubs geopend? Jazeker, al onze clubs zijn open. Je bent van harte welkom op onze clubs!  B. Tot hoe laat zijn de clubs geopend? Voor al onze clubs gelden de reguliere openingstijden. Bekijk de openingstijden van je club hier of check de SportCity app. C. Wat is de maximale capaciteit per club? Er gelden geen beperkingen op de maximale capaciteit van onze clubs. Wel willen we je vragen om elkaar de ruimte te geven zodat iedereen prettig en veilig kan trainen. 

Coronatoegangsbewijs

A. Hoe gaan jullie om met het coronatoegangsbewijs? Sinds 25 februari kun je als vanouds bij ons terecht, dus zonder corona toegangsbewijs.

Faciliteiten

A. Zijn alle faciliteiten beschikbaar? Ja, al onze faciliteiten zijn beschikbaar.

Veiligheid in de club

A. Welke maatregelen nemen jullie? En wat kan ik zelf doen? Je kunt gewoon sporten in de club. Wel vragen we je om aandacht te geven aan het volgende:

  • Boek je sportmoment van tevoren in onze SportCity-app.

  • Kun je niet komen, meld je dan even af door je boeking te annuleren

  • Blijf voor en na gebruik de apparaten en materialen alsjeblieft schoonmaken. In onze clubs vind je voldoende desinfectiemiddel en schoonmaakdoekjes. Zo houden we de club samen schoon. Wel willen we je vragen geen desinfectie spray direct op de schermen te spuiten. Door het vocht gaan de schermen kapot.

  • Blijf thuis als je klachten hebt. 

B. Wanneer mag ik niet komen sporten? Is het antwoord op een van de onderstaande vragen ja? Dan kun je helaas nog niet bij ons sporten. Is het antwoord op alle vragen nee? Dan mag je komen sporten.

  • Had je in de afgelopen 24 uur een van deze klachten: hoesten, verkoudheid, verhoging of koorts, benauwdheid of minder smaak of reuk?

  • Heb je op dit moment een huisgenoot of gezinslid met een van de bovenstaande symptomen?

  • Ben je op dit moment in isolatie omdat je positief getest bent op het coronavirus?

  • Ben je in quarantaine omdat je een huisgenoot of nauw contact bent van iemand bij wie het coronavirus is vastgesteld?

  • Ben je in quarantaine omdat je uit een zeer hoog risico-gebied (terug-)komt of omdat je bent gewaarschuwd door de coronamelder-app?

C. Ik wil graag komen sporten, maar vind het soms te druk in de club.  Mocht je het toch te druk vinden, raden we je het volgende aan:

  • Boek je workout tijdens daluren. Tijdens 11:00 uur en 17:00 uur is het vaak rustiger in je club.

  • In de gratis SportCity-app vind je meer dan 280 workouts (!) die je thuis en buiten kunt doen, waarvan meer dan 50 zonder materialen of apparaten. Zo kun je ook thuis of buiten aan je fitness werken met een van de 200+ videolessen via de app.

  • Volg onze Zoom lessen

D. Moet ik een mondkapje dragen? Nee, het is niet meer verplicht om een mondkapje te dragen. Als je dat prettig vindt, mag het natuurlijk wel.

E. Moet ik met handschoenen trainen? In de club is het niet verplicht om handschoenen te dragen. Vind je het prettig om dit wel te doen, dan mag dat natuurlijk. We vragen je wel om alsnog alle trainingsmaterialen na gebruik schoon te maken. 

F. Zijn er desinfectiemiddelen aanwezig? Jazeker. Bij de entree kun je je handen desinfecteren en ook in de club zijn desinfectiemiddelen aanwezig om de apparatuur en je handen na elke oefening te reinigen.

G. Is een handdoek verplicht? Ja, het is verplicht om zelf een handdoek mee te nemen en deze te gebruiken als je aan het sporten bent in de club.

H. Mag ik mijn eigen drinken meenemen? Zeker, je mag je eigen bidon met drinken meenemen in de club. I. Wat kan ik zelf doen voor de veiligheid? Desinfecteer je handen bij binnenkomst in de club.

  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst in de club.

  • Houd 1,5 meter afstand tot je mede-sporters.

  • Maak de apparatuur schoon voor en na je oefening.

  • Nies in je elleboog, gebruik papieren zakdoekjes en desinfecteer je handen na het niezen.

  • Verlaat op tijd de club zodat de volgende sporters weer naar binnen kunnen. Volg hiervoor de pijlen in de club.

J. Waarom kan ik niet meer contant betalen? Vanwege de hygiëne en veiligheid van onze leden en medewerkers is het niet meer mogelijk om contant te betalen. Betalen met pin of mobiel kan natuurlijk wel. 

K. Hoe zorgen jullie voor schone apparaten? Naast onze extra schoonmaak rondes rekenen wij op je medewerking om zelf de apparatuur die je hebt gebruikt schoon te maken voor én na je training.

Tijdslot Boeken

A. Waar kan ik boeken? Je kunt een tijdslot boeken in de SportCity-app. Zorg ervoor dat je de laatste update hebt geïnstalleerd en dat je bent ingelogd met je pas- of lidnummer en postcode.

B. Hoe kan ik een tijdslot boeken? Een tijdslot boeken doe je zo:

  • Open de SportCity-app en zorg dat je ingelogd bent

  • Zorg dat je je op de ‘Boeken’ pagina bevindt

  • Klik op de blauwe ‘Boeken’ knop

  • Selecteer een sportclub (je eigen club wordt automatisch geselecteerd)

  • Selecteer een datum

  • Kies een les/tijdslot

  • Klik op ‘Boeken’

  • Klik onderin het menu opnieuw op ‘Boeken’ om jouw boekingsoverzicht te zien

C. Hoeveel tijdslots kan ik tegelijkertijd boeken?

  • Voor de vrije fitness is het niet meer nodig je tijdslot te boeken. 

  • Voor groepslessen is dat wel nodig - zo hoef je je favoriete groepsles nooit te missen.

  • Je kunt tot wel 4 lessen per 14 dagen vooruit boeken. Na je check-out in de club kun je direct een nieuwe les inplannen.

  • Priority leden kunnen 6 lessen tegelijkertijd boeken. 

D. Hoe kan ik zien of er nog beschikbare tijdvakken zijn? In de SportCity-app kun je zien er nog vrije plekken voor een groepsles zijn.  E. Hoe moet ik annuleren?

  • Open de SportCity-app en zorg dat je ingelogd bent

  • Ga naar de ‘boeken’ pagina

  • Klik op 'afzeggen' bij jouw geboekte tijdslot

  • Bevestig je afzegging

F. Mijn tijdvak en/of groepsles is net geannuleerd. Waarom gebeurt dit? Dat is vervelend. Het annuleren van een tijdvak en/of groepsles kan meerdere redenen hebben. Zo kan bijvoorbeeld de trainer zich ziekgemeld hebben. Mocht het voorkomen: onze excuses voor het ongemak.

G. Boeken via de app lukt niet. Wat moet ik doen? Ga naar de Apple Store of de Google Play Store en controleer of je de nieuwste versie hebt gedownload. Het kan ook zijn dat je niet bent ingelogd: log in met je pas- of lidnummer en je postcode. Je pasnummer staat op je toegangspas. Wellicht heb je al je maximaal aantal tijdslots geboekt. Je kunt weer boeken als je een van de (groeps)trainingen hebt gedaan.

H. Ik heb geen smartphone, wat nu? Je kunt ook boeken via de website. In de club kun je inchecken door je ledenpas te laten zien aan een van de medewerkers. Meld je na de training weer bij onze medewerkers om je uit te checken.

I. Waar staat mijn pasnummer? Je pasnummer staat op je toegangspas. Heb je geen toegangspas? Kijk dan in de e-mail die je van ons hebt ontvangen of neem contact op met onze klantenservice. J. Wat zijn de openingstijden van mijn club? Check de pagina van jouw club voor de actuele openingstijden. K. Hoe boek ik een online groepsles? Je reserveert een online groepsles via de SportCity-app. Het gaat als volgt:

  • Open de app;

  • Ga naar ‘Boeken’;

  • Kies een van de SportCity clubs;

  • Selecteer de groepsles waar jouw hart sneller van gaat kloppen;

  • En… go!

L. Wat gebeurt er als ik een online groepsles heb geboekt? Wanneer je een online groepsles hebt geselecteerd bij een SportCity-club naar keuze, gaat het als volgt: Wacht op de Zoom-uitnodiging die je van ons per mail krijgt*;  Sluit aan bij de online groepsles of coachingsessie door de link uit onze e-mail te volgen; Aan de slag! M. Kan ik een onbeperkt aantal online groepslessen boeken? Er is een limiet van maximaal 3 online groepslessen gekoppeld aan je abonnement. Dat betekent dat je hooguit 3 sessies vooruit kunt plannen. Wél kun je direct na het afronden van een sessie een nieuwe boeken.

In- en uitchecken in de club

A. Waarom moet ik in- en uitchecken in de club? Door in- en uit te checken kunnen we de ledenstroom goed monitoren. Zo dragen we er zorg voor dat alle leden veilig en verantwoord kunnen trainen en we op een juiste manier met hen communiceren daar waar nodig. Samen houden we zo de club een veilige plaats om te sporten.

B. Hoe moet ik inchecken?

  • Open de SportCity-app en zorg dat je ingelogd bent

  • Klik op het ‘check-in/check-uit icoon’ in het hoofdmenu

  • Een pop-up met de gezondheidscheck verschijnt. Klik op 'Ik begrijp het'

  • Geef toestemming voor cameratoegang (indien dit wordt gevraagd)

  • Houd de app-scanner recht voor de QR-code in de club om in te checken. ​

C. Hoe moet ik uitchecken?

  • Open de app en klik op het ‘check-in/check-uit icoon’ in het hoofdmenu. 

  • Houd de app-scanner recht voor de QR-code in de club om uit te checken.

Compensatie aanvragen

Wil jij compensatie aanvragen voor een van de onderstaande lockdown-periodes? Klik dan op de juiste periode en vul het formulier in.

Compensatie voor 16 december 2020 t/m 18 mei 2021

Compensatie voor 19 december 2021 t/m 14 januari 2022

Aanmelden Nieuwsbrief

Wil je altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws, tips & trucs en fijnste deals? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.