Boeken

Waarom moet ik boeken?
De komende tijd is er vanwege de veiligheid in de clubs maar plaats voor een beperkt aantal leden. Je kunt zeer binnenkort een tijdslot boeken in de app zodat iedereen de kans heeft om in de club te sporten. Zonder boeking kun je helaas niet trainen.

Vanaf wanneer kan ik boeken?
Op dit moment leggen we de laatste hand aan onze app en het boekingssysteem. Op deze website en in onze nieuwsbrief houden we je op de hoogte.

Hoe kan ik een tijdslot boeken?
Een tijdslot boeken doe je zo:

  1. Open de app en zorg dat je ingelogd bent
  2. Zorg dat je je op de ‘Boeken’ pagina bevindt
  3. Klik op de blauwe ‘Boeken’ knop
  4. Selecteer een sportclub (je eigen club wordt automatisch geselecteerd)
  5. Selecteer een datum
  6. Kies een les/tijdslot
  7. Klik op ‘Boeken’
  8. Klik onderin het menu opnieuw op ‘Boeken’ om je boekingsoverzicht te zien

 

Sportcity app animated image

 

Waarom kan ik maar een beperkt aantal tijdslotten tegelijkertijd boeken?
We geven je de mogelijkheid om twee weken vooruit onbeperkt vrij trainen en combi-trainingen te boeken. Voor wat betreft groepslessen: we willen iedereen de kans geven om met voldoende ruimte deel te nemen aan de groepslessen. Tegelijkertijd snappen we dat je jouw trainingen vooruit wilt kunnen plannen. Je kunt dan ook twee groepslessen van tevoren reserveren. Zodra een les voorbij is, kun je direct weer de volgende groepsles boeken.

Hoe moet ik annuleren?

  1. Open de app en zorg dat je ingelogd bent
  2. Zorg dat je je op de ‘boeken’ pagina bevindt
  3. Klik op 'Afzeggen' bij jouw geboekte tijdslot
  4. Bevestig je afzegging

 

Waar kan ik boeken?
Je kunt een tijdslot boeken via de SportCity app. Zorg ervoor dat je de nieuwste versie hebt gedownload en dat je bent ingelogd met je lid- of pasnummer en je postcode. Je pasnummer staat op je toegangspas.

Waar staat mijn pasnummer?
Je pasnummer staat op je toegangspas. Heb je geen toegangspas? Kijk dan in de e-mail die je van ons hebt ontvangen of neem contact op met onze klantenservice.

Ik heb geen app, wat nu?
Download de app via de Apple Store of de Google Play Store. Log in met je pasnummer en je postcode. Je pasnummer staat op je toegangspas. Nu kun je boeken. Lukt het niet helemaal? Onze medewerkers in de club helpen je graag of je kunt contact met ons opnemen.

Ik heb geen smartphone, wat nu?
Je kunt ook boeken via de website. Ga naar deze pagina om een groepsles of vrije training te boeken. In de club kun je inchecken door je ledenpas te laten zien aan een van de medewerkers en uitchecken door je weer even bij hen te melden.

Boeken via de app lukt niet. Wat moet ik doen?
Ga naar de Apple Store of de Google Play Store en controleer of je de nieuwste versie hebt gedownload of de laatste update hebt geïnstalleerd. Het kan ook zijn dat je niet bent ingelogd: log in met je pasnummer en je postcode. Je pasnummer staat op je toegangspas.

Wellicht heb je al je maximaal aantal tijdslotten geboekt. Je kunt weer boeken als je een van de groepslessen hebt gedaan.

Staat de oplossing hier niet bij? Vraag het een medewerker of neem contact met ons op.

Wat zijn de openingstijden van mijn club?
Check de pagina van jouw club voor de actuele openingstijden

 

In- en uitchecken in de club

Waarom moet ik in- en uitchecken in de club?
Zo kunnen we bijhouden hoeveel personen er op dat moment op de club zijn.

Hoe moet ik inchecken?
Dat kan met de app, waaraan we op dit moment de laatste hand leggen. Op deze website en in onze nieuwsbrief houden we je op de hoogte wanneer de app klaar voor gebruik is.

  1. Open de app en zorg dat je ingelogd bent
  2. Klik op het ‘check-in/check-uit icoon’ rechtsboven op de boekingspagina
  3. Een pop-up met de gezondheidscheck verschijnt. Klik op 'Ik begrijp het'
  4. Geef toestemming voor cameratoegang (indien dit wordt gevraagd)
  5. Houd de app scanner recht voor de QR-code in de club om in te checken

Veiligheid in de club

Hoeveel mensen mogen er binnen in de club zijn?
In de club mogen 100 personen exclusief personeel aanwezig zijn. Voor kleinere clubs is dit minder om de 1,5 meter afstand te kunnen garanderen.

Wanneer mag ik niet komen sporten?
Is het antwoord op een of meer van de onderstaande vragen ja? Dan kun je helaas nog niet bij ons sporten. Is het antwoord op alle vragen nee? Dan mag je komen trainen.

  1. Had je in de afgelopen 24 uur een van deze klachten: hoesten, verkoudheid, koorts, benauwdheid of minder smaak of reuk?
  2. Heb je op dit moment een huisgenoot of gezinslid met een van de bovenstaande symptomen?
  3. Is in de afgelopen 14 dagen het coronavirus bij je vastgesteld?
  4. Heb je een huisgenoot of gezinslid die het coronavirus heeft?
  5. Ben je in quarantaine omdat je contact hebt gehad met iemand die het coronavirus heeft?


Moet ik een mondkapje dragen?
In de club is het niet verplicht om een mondkapje te dragen. Vind je het prettig om dit wel te doen, dan mag dat natuurlijk. Voor onze medewerkers geldt hetzelfde. 

Moet ik met handschoenen trainen?
In de club is het niet verplicht om handschoenen te dragen. Vind je het prettig om dit wel te doen, dan mag dat natuurlijk. We vragen je dan nog steeds alle trainingsmaterialen na gebruik schoon te maken. 

Zijn er desinfectiemiddelen aanwezig?
Jazeker. Als je de club binnenkomt, kun je je handen desinfecteren en ook in de club zijn desinfectiemiddelen aanwezig om de apparatuur en je handen na elke oefening te reinigen.

Is een handdoek verplicht?
Ja, het is verplicht om zelf een handdoek mee te nemen en te gebruiken als je aan het sporten bent in de club.

Mag ik mijn eigen drinken meenemen?
Ja, je mag je eigen bidon met drinken meenemen in de club.

Wat kan ik zelf doen voor de veiligheid?

  1. Houd 1,5 meter afstand tot je mede-sporters.
  2. Maak de apparatuur schoon voor en na jouw oefening.
  3. Nies in je elleboog, gebruik papieren zakdoekjes en desinfecteer je handen na het niezen.
  4. Verlaat op tijd de club zodat de volgende sporters weer naar binnen kunnen. Volg hiervoor de pijlen in de club.


Waarom kan ik niet meer contant betalen?
Vanwege de hygiëne en veiligheid van onze leden en medewerkers is het niet meer mogelijk om contant te betalen. Betalen met pin of mobiel kan natuurlijk wel. 

Is er een looproute in de club?
Ja, om ervoor te zorgen dat de leden elkaar zo min mogelijk tegen komen is met pijlen en stickers op de grond een looproute in de club aangegeven. 

Moet ik omlopen om bij een apparaat te komen?
Soms wel. In onze clubs geldt op veel paden éénrichtingsverkeer. Door middel van aangegeven bewegwijzering op de vloer vind je de weg naar het apparaat. 

Hoe zorgen jullie voor schone apparaten?
We hebben een intensief schoonmaakschema en daarnaast rekenen we ook op jouw medewerking om zelf de apparatuur schoon te maken voor en na de training. 

Groepslessen

Gaan de groepslessen binnen door?
De groepslessen gaan door. Het maximaal aantal deelnemers is aangepast om voldoende afstand tussen de sporters te waarborgen. Het groepslesrooster van jouw club kun je vinden op onze website.

Gaan de buitenlessen door?
De meeste clubs gaan door met het geven van buitenlessen. In het lesrooster zie je of jouw club ook buitenlessen aanbiedt.

Ik heb geboekt, maar ben verhinderd. Moet ik dan annuleren?
Ja, dat stellen we op prijs. Zo kunnen andere sporters gebruikmaken van het tijdslot.

Wordt er rekening gehouden met de 1,5 meter bij de groepslessen?
Ja. Groepstrainingen vinden alleen plaats in groepsgroottes die sporten op minimaal 1,5 meter mogelijk maken. We volgen de richtlijnen van het RIVM.

Faciliteiten

Mag ik gebruikmaken van het toilet?
De toiletgroepen (mannen en vrouwen gescheiden) mogen door maximaal één persoon tegelijk worden gebruikt en worden intensief schoongemaakt. We vragen onze leden om na gebruik het toilet te reinigen en hun handen te desinfecteren. Op elk toilet is desinfectiemiddel beschikbaar.

Mag ik gebruikmaken van douche en kleedkamer?
Het is in de clubs toegestaan om gebruik te maken van kleedkamers. De douches blijven wel nog gesloten. Dit doen we omdat er hier veel mensen tegelijkertijd samen kunnen komen. We willen op dit gebied geen enkel risico nemen.

Kan ik gebruikmaken van een locker?
Ja, het is mogelijk om gebruik te maken van een locker.

Is de zonnebank open?
Het is in de clubs nog niet mogelijk om gebruik te maken van zonnebank.

Is de sauna open?
Het is in de clubs nog niet mogelijk om gebruik te maken van de sauna’s en andere wellnessfaciliteiten.

Is de horeca open?
De horeca is in de meeste clubs open. In de meeste clubs kan alleen met PIN worden betaald. Houd er wel rekening mee dat we je vragen om na afloop van jouw tijdslot de club weer te verlaten.

Is de kinderopvang open?
Nee, de kinderopvang is op dit moment nog gesloten. Dit doen we omdat er hier veel mensen tegelijkertijd samen kunnen komen. We willen op dit gebied geen enkel risico nemen.

Lidmaatschap

Wordt het lidmaatschapsgeld vanaf 1 juli geïncasseerd?
Ja. omdat de clubs weer open zijn start vanaf 1 juli de incassering van het lidmaatschapsgeld.

Jullie hebben mijn abonnementsgeld onlangs geïncasseerd en nu heeft er weer een afschrijving plaatsgevonden. Heb ik nu dubbel betaald?
Je betaalt jouw abonnementsgeld altijd vooruit, dus aan het begin van de periode. Doordat wij de betaling voor juli vanwege de sluiting van de clubs iets later dan normaal bij je hebben afgeschreven, hebben we de augustus termijn ook iets later geïncasseerd. Het kan voorkomen dat er een kortere periode tussen deze incasso momenten zit dan normaal gesproken het geval was. We streven ernaar om in september je abonnementsgeld te innen zoals je van ons gewend bent!