Ik wil afvallen

Een goede combinatie van sporten en voeding is belangrijk. De helft van succesvol afvallen ligt bij voeding, de andere helft toch echt bij vetverbranding door regelmatig te sporten. En dan vooral een combinatietraining van spierverstevigende en conditie-oefeningen. Het prettige van lichamelijke activiteiten waarvan jouw hartslag omhoog gaat, is het naverbrandingseffect. Door de afgifte van adrenaline blijft jouw stofwisseling nog zo'n twee uur sneller werken. 

Conditie of kracht

Een combinatie tussen cardio- en krachttraining werkt het best. Met krachttraining bouw je spierkracht op. En zelfs in rust verbruiken spieren meer energie dan vetmassa. Dat betekent niet dat je stevig aan gewichtheffen moet gaan doen, maar train bijvoorbeeld een paar keer per week met gewichtjes en doe buik- en bilspieroefeningen. En met cardiofitness train je de bovenste vetlaag weg. 

Variatie

De beste resultaten worden behaald door het lichaam te blijven prikkelen. Breng dus variatie aan in jouw workout en switch regelmatig tussen groepsles en zelfstandige toesteloefeningen. Dat maakt het afwisselend en daardoor beter vol te houden. Bij afvallen passen de groepslessen BodyPump, BodyShape, BodyStep, RPM, SH'BAM, Spinning en Zumba. Probeer twee tot vier keer per week te trainen en daarnaast elke dag voldoende te bewegen. Dat gaat bijna ongemerkt door de trap te nemen, de hond uit te laten en de fiets te pakken.

Eten en drinken

Eet anders of ietsje minder, maar wat vooral belangrijk is: water drinken! Dat het hongergevoel daarmee wordt tegengegaan, wist je misschien al. Maar voldoende water drinken zorgt er ook voor dat het voedsel makkelijker wordt omgezet in energie en niet wordt opgeslagen als vet. Het zorgt er bovendien voor dat je het opgeslagen vet makkelijker verbrandt. En daarmee verlies je dus kilo's. Anders eten hoeft niet al te veel moeite te kosten. Start de dag met een gezond ontbijt, rijk aan eiwitten en vezels. Dat brengt de spijsvertering op gang, waardoor je gedurende de dag meer vet verbrandt. Overigens is het beter om meerdere malen per dag kleine porties eten. Drink er een kop groene thee bij, dat zit bomvol antioxidanten.

Get Started

Get Started Program

Wij helpen je op weg met een vliegende start

Met het 'Get Started Program' bouw je onder professionele begeleiding een sportritme op dat je ook écht vasthoudt. Je gaat zelfstandig aan de slag met sporten, maar je hebt ook contactmomenten met een sportinstructeur om jouw voortgang te bespreken. Zo bieden wij begeleiding waar nodig, heb je een extra reden om daadwerkelijk te komen sporten, maar wen je jezelf tegelijkertijd een zelfstandig sportritme aan.

Succes verzekerd, niet alleen nu, maar ook in de toekomst! Alles voor een goed begin van een nieuw seizoen en van een nieuwe leefstijl! #voeljegoed

Meer informatie