Opzeggen / herroepen

Op deze pagina leest u alles over het opzeggen of herroepen van uw lidmaatschap bij SportCity. Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u contact opnemen met onze ledenadministratie. Onderaan deze pagina staan onze contactgegevens.

Kan ik mijn abonnement overdragen aan iemand anders?

Ja. Wanneer u niet langer gebruik wil maken van uw lopende abonnement, mag u uw abonnement overdragen aan iemand anders. De persoon die uw abonnement overneemt, neemt de resterende looptijd en bijbehorende abonnementskosten over en betaalt eenmalig € 17,50 administratiekosten. Mocht deze persoon ervoor kiezen het abonnement vervolgens toch binnen de resterende looptijd op te zeggen, dan moet diegene het genoten voordeel van het gehele contract terugbetalen. U kunt de overdracht regelen op uw club.

Wat moet ik doen om gebruik te maken van mijn herroepingsrecht?

U kunt alleen gebruik maken van het herroepingsrecht als u via onze website ingeschreven bent. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kunt u dit per post (Postbus 78, 2350 AB Leiderdorp), e-mail ledenadministratie@sportcity.nl, het (online) opzeg-/herroepingsformulier of anderszins kenbaar maken aan SportCity onder vermelding van: (i) de dienst (Hoofdovereenkomst en/of de Aanvulling(en) en/of het loyaliteitsprogramma) die u wenst te herroepen (ii) uw NAW-gegevens (iii) en uw lidmaatschapsnummer en/of pasnummer.

Ik ben vlak voor een actieperiode lid geworden maar zie dat er nu een andere actie van kracht is, mag ik het originele lidmaatschap herroepen en dan weer opnieuw lid worden?

Dit is helaas niet mogelijk. Mocht u het contract willen herroepen, dan kunt u te allen tijde weer lid worden, maar kunt u binnen een periode van 3 maanden na originele startdatum géén gebruik maken van eventuele acties.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Het opzeggen van uw lidmaatschap kan zowel schriftelijk als online. Houdt u rekening met een opzegtermijn van een maand, u dient de looptijd van uw lidmaatschap vol te maken. Opzeggen kan ook binnen 28 dagen indien de geboden accommodatie/apparatuur niet aan de wensen voldoet, wel dient men dan minimaal vijf keer zijn geweest. Eerste periode, inschrijfgeld en administratiekosten worden niet gerestitueerd.

Schriftelijk:
Stuur uw opzegbrief met persoonlijke info (naam, adres, geboortedatum en eventueel SportCity-pasnummer) en reden van opzeggen naar Postbus 78, 2350 AB Leiderdorp of lever deze in aan de balie van uw SportCity-vestiging.

Online:
Wij bieden tevens de mogelijkheid om gemakkelijk via onze website op te zeggen. Klik hier om dit opzegformulier online in te vullen en te verzenden naar onze ledenadministratie

Wordt het lidmaatschap stilzwijgend met een jaar verlengd?

Nee. U tekent een contract voor 1 of 2 jaar. Na de minimale contractduur is het abonnement opzegbaar met een opzegtermijn van een maand.

Ik heb een 2-jarig contract, kan ik deze eerder beëindigen?

Het is mogelijk om uw 2-jarige contract na het eerste jaar maandelijks op te zeggen. Wanneer dit gebeurt, zullen wij echter wel de genoten korting t.o.v. een 1 jarig abonnement met terugwerkende kracht in rekening brengen.

Moet ik na het beëindigen van mijn abonnement mijn SportCity-pas inleveren?

Nee, uw SportCity-pas is gedeactiveerd en komen te vervallen. Het inleveren van de pas mag, maar is niet langer een vereiste. Wel dient u uw Technogym-sleutel in te leveren. Doet u dit niet dan zijn wij genoodzaakt € 15 boete in rekening te brengen.

Staat uw vraag er niet bij?

Onze medewerkers zijn telefonisch en/of per mail bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30-17.30 uur op het telefoonnummer: 0900-7767837 en/of via ledenadministratie@sportcity.nl *(€ 0,10 per minuut plus uw gebruikelijke belkosten)