Opzeggen / herroepen

Op deze pagina lees je alles over het opzeggen of herroepen van jouw lidmaatschap bij SportCity. Staat jouw vraag er niet bij, dan kan je contact opnemen met onze ledenadministratie. Onderaan deze pagina staan onze contactgegevens.

Kan ik mijn abonnement overdragen aan iemand anders?

Ja. Wanneer je niet langer gebruik wilt maken van jouw lopende abonnement, mag je jouw abonnement overdragen aan iemand anders. De persoon die jouw abonnement overneemt, neemt de resterende looptijd en bijbehorende abonnementskosten over en betaalt eenmalig € 17,50 administratiekosten. Mocht deze persoon ervoor kiezen het abonnement vervolgens toch binnen de resterende looptijd op te zeggen, dan moet diegene het genoten voordeel van het gehele contract terugbetalen. Je kan de overdracht regelen op jouw club.

Wat moet ik doen om gebruik te maken van mijn herroepingsrecht?

Je kan alleen gebruik maken van het herroepingsrecht als je via onze website ingeschreven bent. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kan je dit per post (Postbus 78, 2350 AB Leiderdorp), e-mail [email protected], het (online) opzeg-/herroepingsformulier of anderszins kenbaar maken aan SportCity onder vermelding van: (i) de dienst (Hoofdovereenkomst en/of de Aanvulling(en) en/of het loyaliteitsprogramma) die je wenst te herroepen (ii) jouw NAW-gegevens (iii) en jouw lidmaatschapsnummer en/of pasnummer.

Ik ben vlak voor een actieperiode lid geworden maar zie dat er nu een andere actie van kracht is, mag ik het originele lidmaatschap herroepen en dan weer opnieuw lid worden?

Dit is helaas niet mogelijk. Mocht je het contract willen herroepen, dan kan je te allen tijde weer lid worden, maar kan je binnen een periode van 3 maanden na originele startdatum géén gebruik maken van eventuele acties.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Het opzeggen van jouw lidmaatschap kan zowel schriftelijk als online. Houd je rekening met een opzegtermijn van een maand, je dient de looptijd van jouw lidmaatschap vol te maken. Opzeggen kan ook binnen 28 dagen indien de geboden accommodatie/apparatuur niet aan de wensen voldoet, wel dient men dan minimaal vijf keer zijn geweest. Eerste periode en administratiekosten worden niet gerestitueerd.

Schriftelijk:
Stuur jouw opzegbrief met persoonlijke info (naam, adres, geboortedatum en eventueel SportCity-pasnummer) en reden van opzeggen naar Postbus 78, 2350 AB Leiderdorp of lever deze in aan de balie van jouw SportCity-vestiging.

Online:
Wij bieden tevens de mogelijkheid om gemakkelijk via onze website op te zeggen. Klik hier om dit opzegformulier online in te vullen en te verzenden naar onze ledenadministratie

Wordt het lidmaatschap stilzwijgend met een jaar verlengd?

Nee. Je tekent een contract voor 1 of 2 jaar. Na de minimale contractduur is het abonnement opzegbaar met een opzegtermijn van een maand.

Ik heb een 2-jarig contract, kan ik deze eerder beëindigen?

Het is mogelijk om jouw 2-jarige contract na het eerste jaar maandelijks op te zeggen. Wanneer dit gebeurt, zullen wij echter wel de genoten korting t.o.v. een 1 jarig abonnement met terugwerkende kracht in rekening brengen.

Moet ik na het beëindigen van mijn abonnement mijn SportCity-pas inleveren?

Nee, jouw SportCity-pas is gedeactiveerd en komen te vervallen. Het inleveren van de pas mag, maar is niet langer een vereiste. Wel dien je jouw Technogym-sleutel in te leveren. Doe je dit niet dan zijn wij genoodzaakt € 15 boete in rekening te brengen.

Staat uw vraag er niet bij?

Onze medewerkers zijn telefonisch en/of per mail bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30-17.30 uur op het telefoonnummer: 0900-7767837 en/of via [email protected] *(€ 0,10 per minuut plus je gebruikelijke belkosten)