Fitness

Bewegen is essentieel voor de gezondheid. U voelt zich gelukkiger, zit beter in uw vel, valt af en voelt u fit. Ondanks dat is het voor veel mensen toch een grote stap om naar een sportschool te gaan. Dat is nou precies waarom SportCity anders is! Wij begrijpen dat de reden om te gaan fitnessen van persoon tot persoon heel verschillend is. De één wil afvallen, de ander werken aan zijn conditie, de volgende meer spierkracht krijgen en ga zo maar door. SportCity speelt in op die verschillende motieven met het Personal Fitplan, met 100% resultaatgarantie!

Fitness is een verzamelnaam voor activiteiten die ervoor zorgen dat u in een betere algehele conditie komt. Hieronder valt onder meer de groei van spiermassa (krachttraining), de verbetering van het uithoudingsvermogen (cardiotraining), lenigheid, snelheid en coordinatie. In het beste geval combineert u cardiotraining met krachttraining en doet u de cardiotraining na uw krachttraining.

Cardiotraining

Bij cardiotraining traint u het hart- en vaatstelsel en draait alles om het trainen in de juiste hartslagzone. Om zo snel mogelijk in deze hartslagzone te komen, zijn apparaten als de loopband, crosstrainer en roeiapparaat perfect. Een algehele lichaamstraining op deze apparaten zorgt voor meer uithoudingsvermogen. En ook: meer lenigheid, snelheid en coördinatie. Let op: doe altijd een goede warming up!

Krachttraining

Bij krachttraining traint u de spieren, waardoor ze meer massa krijgen. En vergeet dat u van krachttraining alleen maar breed wordt, want niets is minder waar. Door het goed aanspreken van uw spiermassa schiet uw verbranding omhoog. Perfect voor afvallers die meteen strakker in hun vel willen zitten. Dus pak die gewichten!

Combinatie van cardio en kracht

Wilt u afvallen, dan is het belangrijk om conditie én kracht te trainen, in combinatie. Bij alleen conditietraining verbrandt uw lichaam calorieën, maar dat stopt vlak na de training. Krachttraining zorgt voor sterkere spieren; een spier is een orgaan dat energie nodig heeft. Met meer spiermassa zult u, ook na de training en zelfs als u slaapt, meer energie verbranden. Daarom adviseren we altijd een combinatie van cardio- en krachttraining.